Rugboller

Små tykke bananpandekager









Imorges skulle jeg møde senere, så jeg fik lyst til gøre noget ekstra ud af det, og forkæle mig selv med lidt god morgenmad. Jeg har i længere tid haft lyst til at prøve de her sunde bananpandekager til morgenmad, så i dag måtte det endeligt være, og det var ikke skuffende!
De var luftige, mættende og smagte dejligt af søde bananer, og så var de oveni købet utrolig nemme at lave. Det er ikke sidste gang, at jeg kaster mig over dem til morgenmad.

Jeg serverede pandekagerne med et par skiver banan, et par jordbær og en klat græsk yoghurt 2%, og så dryssede jeg lige en smule kanel over.

De ville også være gode med lidt havregryn i dejen – og du kan endda lave dem i en glutenfri version med boghvedemel, og som tilbehør kan du bruge næsten alt.
Eksempler kunne være frisk frugt, nødder, mysli, syltetøj, havregryn eller skyr.
Og hvis du vil gå den sødere vej er is og sirup også super lækkert 🙂

(1 person (6 små pandekager) – 20 minutter) 

 
Du skal bruge: 
1 lille moden banan
1 æg
1,5 spsk mel – gerne fuldkornsmel (eller boghvedemel for glutenfri version)
0,5 tsk bagepulver
Et godt drys kanel
En lille tsk smør til stegning 
 
 
Så nemt er det: 
Start med at mose bananen i en skål. Slå ægget i og rør det godt igennem sammen med mel, bagepulver og kanel. Varm en pande op på fuld tryk, og når panden er varm, kommer du smørret på og skruer lidt ned. Kom ca. 6 “klatter” af dej på panden med en spsk. Giv dem lidt tid til at sætte sig, for ellers klatter de bare ud over det hele, når du vender dem. Bare sørg for at de har sat sig lidt og så vend dem hurtigt. Når du føler, at de er bagte hele vejen igennem og mørke på begge sider, tager du dem af varmen, og servere med dit yndlingstilbehør.

Anna

 photo Signature_zpsd4755eed.jpg
   

4 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Rugboller