Madplan: Efterårsmad

madplanefterårsmadHej alle sammen. Jeg håber, at I har haft en rigtig dejlig efterårsferie eller bare almindelig uge til dem, der har knoklet på arbejdet eller i skolen. Jeg har haft den skønneste, afslappende og meget velfortjente (synes jeg selv) uges ferie. Den er blevet brugt på alt muligt godt som at sove længe, ses med familie og venner, biograftur, kagebagning og madlavning. Mmh! Det er jo rigtig blevet efterår udenfor, så denne uges madplan står på efterårsmad i lange baner. Der er som altid mad til 3-4 personer mandag til søndag. Der er 2 x oksekød, 1 x kylling, 1 x parmaskinke og 3 x vegetar. Indkøbslisten er tilpasset, så opskrifter, der skal ganges op, også passer. Jeg har også sneget et bud på en sød sag med nedenunder – den indgår dog ikke i indkøbslisten, men er mere som inspiration til temaet. Du kan bruge madplanen som inspiration eller følge den fuldt ud sammen med den tilhørende indkøbsliste nedenunder. God fornøjelse! Har du nogle bud på temaer eller ønsker til fremtidige madplaner? Så skriv endelig en kommentar nedenunder 😀  Læs også: Tidligere madplaner – Vegetarisk / Mad på under 30 minutter / SU-venlig mad / Varmende vintermad / Imponerende hverdagsmad / Mættende salater / Hverdagsmad på 20 minutter / Sommermad / Nem hverdagsmad / Varmende efterårsmad / Eksotisk og krydret hverdagsmad / Nem hverdagsmad #2
  • Mandag: Ugen starter ud med en cremet gulerodssuppe med ingefær - husk at lave halvanden portion til 4 personer og server endelig lidt lækkert brød til, hvis du har det.
  • Tirsdag: I dag står den på hyggemad med ovnbagt svampebygotto med parmaskinke, valnødder og spinat. Jeg har brugt en valnøddeost fra Lidl, men hvis du ikke kan finde den, bruger du bare philadelphia.
  • Onsdag: Så skal vi til Mellemøsten og have marokkansk kylling krydret med varme krydderier og vendt med pinjekerner og rosiner. Server ris til.
  • Torsdag: Det er dømt vaffel-fest med grove gulerodsvafler toppet med hummus, frisk persille og ovnbagte rodfrugter. Jeg er sikker på, at selv en kødspiser vil være fan af denne ret. Det er i hvert fald noget, jeg tit får herhjemme.
  • Fredag: I dag skal der laves en stor portion chili con carne med 3 x chili, 2 x bønner og chokolade. Den kan simre på komfuret, og der er en kæmpe portion, så du kan bruge resterne i morgen.
  • Lørdag: Denne lørdag står også på hyggemad på den helt nemme måde. Du skal nemlig bare halvere et hokkaidogræskar, fylde med chili con carne fra i går og drysse med revet ost, inden det gratineres i ovnen. Opskrift er lige her - husk at lave dobbelt portion til 4.
  • Søndag: Ugen slutter af med tærte. En grov version fyldt med spinat, karamelliserede rødløg og gedeost - en konge kombination! Hvis du ikke er til gedeost, kan du sagtens bruge eksempelvis feta. Du kan evt lave en salat af rester fra køleskabet.
  madplanindkøbsliste

Ugens søde sag:  Æbletærte med mazarin og nøddekaramel

æblekage med nøddekaramel