Kold grød med kirsebærkompot, ingefærkaramel og mandler

Madplan: Nem og sund aftensmad

Madplan: Nem og sund aftensmadNyder I det gode vejr? Jeg har pt. minimum lyst til at stå i køkkenet og lave mad, så jeg får kun lavet noget, når der er en anledning, eller jeg spiser sammen med andre. Det er simpelthen for varmt, og sulten er heller ikke så stor. Men mad skal vi jo have, og her er en madplan god til at sætte gang i lysten. I hvert fald for mig. Hvis jeg planlægger min aftensmad, kan jeg glæde mig og føle, at det hele er lidt nemmere at overskue. I dag får i en madplan med inspiration til nem og sund aftensmad. Sådan en kan man altid bruge.

Der er som altid mad til 3-4 personer mandag til søndag. 3 dage med kød/fisk, 3 dage med vegetarisk mad og 1 dag med rester. Indkøbslisten er tilpasset, så opskrifter, der skal ganges op, også passer. Jeg har også sneget et bud på en sød sag med nedenunder – den indgår dog ikke i indkøbslisten men er mere som inspiration til temaet . Du kan bruge madplanen som inspiration eller følge den fuldt ud sammen med den tilhørende indkøbsliste nedenunder. God fornøjelse!

Har du nogle bud på temaer eller ønsker til fremtidige madplaner? Så skriv endelig en kommentar nedenunder 😀    

Læs også: Tidligere madplaner – Vegetarisk eller version 2.0 / Mad på under 30 minutter eller version 2.0/ SU-venlig mad eller version 2.0/ Varmende vintermad / Imponerende hverdagsmad / Mættende salater / Hverdagsmad på 20 minutter / Sommermad eller version 2.0Nem hverdagsmad / Varmende efterårsmad eller version 2.0 / Eksotisk og krydret hverdagsmad / Nem hverdagsmad #2 / Efterårsmad / Spis mere fisk / Sund og nem hverdagsmad  / Varmende og krydret aftensmad / Hverdagsmad med ekstra grønt / Nem, frisk og sommerlig / Aftensmad til børnefamilier

Madplan: Nem og sund aftensmad

  • Mandag:
    Ugens første dag står i fiskens tegn med bygotto med varmrøget laks, asparges og dild. Det er en super måde at få et lille stykke fisk til at række lidt længere, og så smager det skønt.
  • Tirsdag:
    Vi tager et lille smut sydpå med en mellemøstlig pastasalat med langtidsbagte tomater, aubergine og tahindressing. Serveret til ovnbagte kyllingenuggets vendt i havregryn og rasp.
  • Onsdag:
    Wok rimer på nem og sund aftensmad. Denne version er med nudler, masser af grøntsager og cashewnødder vendt i en lækker dressing.
  • Torsdag:
    En af mine yndlingsopskrifter på snasket men sund comfort food mad. Kålwraps med baba ganoush og krydrede kødboller. Og så er det oven i købet insta venligt. Vær opmærksom på at du skal lave dobbelt portion baba ganoush, da du skal bruge det senere på ugen.
  • Fredag:
    Tærte er altid godt, og løgtærte er bare en af mine yndlingsvarianter. Menuen denne fredag står på grov løgtærte med hytteost og timian. Serveret med en sprød spidskålssalat med æble og peanutbutterdressing. Lav dobbelt portion af salaten og gem halvdelen til i morgen.
  • Lørdag:
    I dag står i de gode resters tegn. Lav en portion grove madvafler a la disse og top med baba ganoush fra i forgårs og spidskålssalaten fra i går.
  • Søndag:
    Ugens sidste dag er som altid tid til rester. Ryd ud i køleskabet og lav fx tærte, pizza eller en god pastaret af resterne.


Indkøbsliste:

Ugens søde sag:
Jordbærkoldskål med hjemmebagte kammerjunker

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kold grød med kirsebærkompot, ingefærkaramel og mandler