Grove gulerodsbrud - bløde og luftige

Madplan: Nem hverdagsmad – aftensmad på 20 minutter

madplan nem mad paa 20Jeg har haft ret travlt og mange (gode) aftaler i denne uge, og jeg tænker, at jeg ikke er den eneste, der har sådan en uge eller flere en gang i mellem. Derfor står temaet for denne uges madplan på ultra nem hverdagsmad på 20 minutter eller mindre. Jeg skal være ærlig at indrømme, at det for mig også nogle gange bliver den nemme version. Jeg steger ofte noget kål og løg på panden, koger lidt pasta og vender det på panden med nogle soltørrede tomater, lidt ost, pesto eller lignende. Men jeg vil gerne blive bedre til at planlægge og lave noget mere spændende.

Det er nemlig slet ikke umuligt at lave lækker, sund og nem mad hurtigt. Man skal bare have planlagt det på forhånd eller være sikker på, at ingredienserne er i skabet. I denne uge er der derfor fokus på dette, og du kan finde alt muligt lækkert som spinat-æggewrap med avocado og laks, risnudler med edamamebønner og kokos-peanutsauce eller mexicanske quesadillas. Med alle ingredienser klar og lidt fokus er der mad på 20 minutter. Der er opskrifter alle dage mandag til lørdag (og evt restedag søndag) til 3-4 personer. Du kan bruge madplanen som inspiration eller følge den fuldt ud sammen med den tilhørende indkøbsliste nedenunder. God fornøjelse!

Har du nogle bud på temaer eller ønsker til fremtidige madplaner? Så skriv endelig en kommentar nedenunder 🙂

Læs også: Tidligere madplaner – Vegetarisk / Mad på under 30 minutter / SU-venlig mad / Varmende vintermad / Imponerende hverdagsmad / Mættende salater

  • Mandag:
    På ugens første dag står den på spinat-æggewrap med avocado, røget laks og pesto. Det er en ret, der også fungerer godt til frokost og mætter en del mere, end man umiddelbart tror. Hav 2 pander igang og lav dobbelt portion så du får til 4 personer.
  • Tirsdag:
    I dag er en af mine yndlings pastaretter på menuen. Cremet spaghetti med røget laks, frisk spinat og ricotta. Og masser af citron. Husk at lave dobbelt portion til 4.
  • Onsdag:
    Så skal vaffeljernet frem. Der skal laves glutenfrie spinatvafler, og du kan fx toppe med røget laks, avocado og skyr/hytteost. Eller hvad du nu lige har lyst til. Husk at lave 4 gange portion, da opskriften kun er til én person.
  • Torsdag:
    Vi skal mod syd og til det mexicanske køkken og have quesadillas med pesto, krydret salami, avocado, bønner og ost. Det er ultimativ hyggemad, og du kan sagtens lave 3 x portionen, servere en dip eller grøn salat til (ikke medregnet i madplanen) og have til 4 personer.
  • Fredag:
    Så skal en af mine favoritter fra det asiatiske køkken på menuen. Risnudler med edamamebønner, spinat og en cremet kokos-peanutbuttersauce. Toppet med friske koriander og ristede peanuts. Hvis du laver opskriften med 250/300 g risnudler i stedet for 200, burde der være nok til 4 personer.
  • Lørdag:
    Så står den på pizza. Og lavet på madpandekager tager det ingen tid. De er her toppet med pesto, kartofler, tomater, hytteost og rucola.

indkøbsliste madplan

 

 photo Signature_zpsd4755eed.jpg
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Grove gulerodsbrud - bløde og luftige